woensdag 18 juli 2018

🎶Start spreading the news🎶

We're leaving today!

Vanmorgen ging de wekker al vroeg in de 2 hotelkamers, om 6 uur was het opstaan, aankleden en gaan.

Om half 7 zaten we al in de auto op weg naar het vliegveld. Maar 5 minuten onderweg realiseerde ik mij opeens dat ik mijn ereader was vergeten in de hotelkamer! Dus gauw keren en weer terug naar het hotel. Ik het hotel in gerend en met de receptionist naar de kamer gegaan. Gelukkig lag hij nog netjes op het nachtkastje! Weer gauw het hotel uitgerend en weer op weg naar het vliegveld.

Auto hebben we geparkeerd op Discount 2 en met de bus verder naar het vliegveld. Alles ging voorspoedig, koffers afgeven, security, douane. Enig minpuntje was dat Maurice zijn telefoon op de grond viel en dat het schermpje van zijn telefoon nu gebarsten is.

Om 8.00 uur zaten we al lekker aan de koffie en een chocoladecroissant en was het wachten op het boarden. Om 9.00 uur zagen we dat we bij gate B15 moesten zijn. Op ons gemak alle Ipads en telefoons (de mobiele brigade) opgeborgen en op weg naar de gate.

Bijna bij de gate horen we iemand héél hard 'fijne vlucht' roepen; zitten Monique, Frank, Noah en Dion bij de gate! Zij hebben dus dezelfde vlucht als wij naar New York hahaha!! Ik vond al dat ze iedere keer zo vaag deden wanneer ik vroeg op welke datum ze zouden vertrekken! Gezellig hoor! En wat wil het toeval? We zaten ook nog eens op dezelfde rij in het vliegtuig!!

De vlucht naar Londen ging snel, een kwartier eerder dan de geplande aankomsttijd stonden we aan de grond. De piloot had er trouwens een mooi toeristisch rondje van gemaakt met een heel mooi zicht op Londen. Helaas voor ons wel aan de verkeerde kant van het vliegtuig.

Na weer door de security gegaan te zijn konden we naar onze gate. Daar aangekomen bleek er nog niets te gebeuren. Vreemd, want het boarden had al begonnen moeten zijn! Na een tijdje werd er een melding gemaakt dat er een technisch probleem met de airco was en dat we vertraging opliepen. Hoe lang was niet bekend. We zijn toen maar ergens op de grond gaan zitten en ik heb met Caro, Olaf, Noah en Dion de tijd gedood met het spelen van een spelletje (Familie Poen).

Om 10 voor 1 mochten we gaan boarden en konden we een snikheet vliegtuig in. Helaas moesten we een tijd wachten op 3 passagiers, het zweet liep intussen in straaltjes van mijn rug af!

Het was 13.40 uur toen we eindelijk weg taxieden, bijna 2,5 uur later dan gepland. Gelukkig werd het langzaam aan koeler in het vliegtuig. We hebben ons vermaakt met films kijken, lezen, spelletjes doen en ook zijn er nog dutjes gedaan. Het eten was prima te doen. Het was weer de standaard keuze tussen pasta of rijst met kip (Thaise Curry dit keer). Olaf vond vooral de Engelse matured Cheddar kaas met crackertjes érg lekker.

Tegen 16.00 uur Amerikaanse tijd landen we op JFK. We konden weer aansluiten in een ellenlange rij bij de immigrations. Voordeel daarvan was dat onze koffers al op ons stonden te wachten. Hierna gebeld naar Carmellimo waar we een taxi hadden gereserveerd en binnen 10 minuten kwam hij al voorgereden. En we waren nog geen 10 minuten op weg en we hadden alweer 2 kotsende kinderen! Het luchtte bij allebei wel enorm op, ze hadden gelijk weer praatjes.

De rit naar ons hotel was lang, zo'n 1,5 uur. Het verkeer in Manhattan was echt een drama, alleen maar file. Maar uiteindelijk kwamen we dan bij hotel Travel Inn. Na onze chauffeur betaald te hebben, inclusief een goede fooi (hij had tenslotte wel 2 kotsende kinderen in de auto hè!), hebben we snel ingecheckt en gauw door naar de kamer. Caro en Olaf waren beiden te moe om nog naar buiten gaan. Even snel douchen en toen gauw slapen terwijl Maurice even in de straat aan het kijken is of hij nog ergens iets te eten kan halen voor ons.

Ik probeer nog even om de blog online te krijgen; foto's zal niet lukken vanavond want de WiFi doet het niet.(op 21 juli is het uiteindelijk wel gelukt de foto's online te zetten)

1. You're leaving today...
    I want to be a part of it, New York, New York...
    Maar dan wel thuis op de bank... VEEL PLEZIER!!Jammer van alle vertragingen en files, maar jullie zijn er. Het grote genieten kan beginnen!!

2. De eerste (zware) dag zit erop, nu kan vooral het genieten beginnen!