zaterdag 28 juli 2018

Een lange dag met veel traplopen.

Vandaag moesten we een flinke afstand afleggen, einddoel was Savannah in Georgia, zo'n 500 km rijden.

Om 7.00 uur zijn we weer opgestaan. Alles ingepakt en toen eerst beneden in het hotel gaan ontbijten. Toen een bagagekar mee naar de kamer genomen zodat we alles in 1x naar de auto konden brengen. Sleutelkaart ingeleverd en we waren klaar om te vertrekken. 

Eerst even langs de Starbucks voor een bakkie koffie en de North Carolina-beker voor de verzameling en toen de navigatie ingesteld op Chimney Rock State Park.

Via een mooie route langs appelboomgaarden, typisch Amerikaanse huizen en rijen brievenbussen arriveerden we rond half 10 bij Chimney Rock State Park. We moesten eerst een mijl omhoogrijden over een erg bochtige bergweg voordat we bij de toegangspoort kwamen. Na het betalen van de entree reden we naar de parkeerplaats. Er stond een bus klaar (type schoolbus) en deze bracht je verder naar boven.

Bij het uitstappen zagen we de Chimney Rock nog hoog boven ons uittorenen. 

Oké,  dat werd dus een hele klim! Na zo'n 500 traptreden kwamen we dan, drijfnat van het zweet en met de tong op onze schoenen, boven aan. Maar wat een uitzicht zeg! Het weer was heel helder dus we konden heel ver kijken. We hebben hier een tijdje gezeten, genietend van het uitzicht. Nou ja, 3 van ons dan. Olaf voelde zich weer eens misselijk en wilde alleen maar terug naar beneden. Wellicht kwam het door de inspanning en het hoogteverschil.




En toen weer 500 treden naar beneden, een stuk makkelijker dan omhoog maar toch ook nog wel vermoeiend en misschien nog wel pijnlijker voor mijn versleten knie!

In de winkel nog wat magneten gekocht en toen gauw weer met de bus naar beneden, naar onze auto.
In het dorpje Chimney Rock zijn we ook nog even gestopt voor wat foto's van de rivier en van het dorpje zelf.




En toen op naar Interstate 26, de snelweg richting Savannah.

Voor de lunch zijn we gestopt bij Panera Bread in Spartanburg. Maurice en ik hebben allebei een lekkere kom soep genomen (lekker bij een buitentemperatuur van 34 graden hahaha) en de kinderen een broodje ham (Caro) of bacon (Olaf).

En daarna gauw weer verder, we moesten tenslotte nog zo'n 390 km rijden! En dat was een hele lange rit, over de saaie snelwegen van Amerika.

Het was vandaag trouwens een érg warme dag! De temperatuur heeft nét de 100 graden Fahrenheit (38,5 graad Celsius) niet gehaald.

Tegen 18.00 uur waren we bij het hotel in Savannah. Alle spullen weer uit de auto en naar de kamer gebracht (en die koffers worden steeds zwaarder!!!) en even lekker gerelaxed op de kamer, is ook wel eens fijn!

Om 19.00 uur zijn we weer in de auto gestapt richting een Walmart. Dat hadden we namelijk beloofd aan Olaf, dat hij bij de Walmart een Lego-set mocht kopen van zijn gespaarde geld. Hij heeft een set van Jurassic World uitgezocht en Caro heeft nog wat schoolspullen gekocht.

Vervolgens zijn we gaan eten bij Longhorn Steakhouse. Ik had een steak besteld, medium rare. Maar toen hij gebracht werd was hij meer doorbakken dan rare. Dit heb ik deze week al een keer eerder ergens gehad en toen had ik hem wel opgegeten ook al vond ik het niet zo lekker. Maar dit keer besloot ik hem terug te sturen. Een paar minuten later werd de nieuwe steak gebracht. De manager bleef erbij staan en vroeg of ik hem aan wilde snijden om te checken of deze goed was. Oók deze steak was echter te ver doorbakken. Ik durfde er eigenlijk niets meer over te zeggen, ik schaam me altijd een beetje bij dit soort dingen; ik wil liever niet 'de moeilijke klant' zijn
. Maar de manager zei zelf al dat dit niet goed was en nam hem wéér mee. De 3e steak werd gebracht door de eigenaar, deze was wel goed. Hij verontschuldigde zich en zei dat we niet hoefden te betalen voor mijn eten. Dat was dan wel weer netjes.

En nu zijn we weer terug in het hotel. Ik ga zo nog even lekker lezen en dan hopelijk heerlijk slapen!

5 opmerkingen:

  1. Nou ben ik zo langzamerhand toch nieuwsgierig aan het worden naar die Starbucks-koffiemokken. Heb er, als geen koffie drinker nog nooit een gezien.
    En ik vroeg me toevallig gisteren af hoe of jullie dat doen met de koffers. Hebben jullie een extra koffer voor de terugvlucht of bv oude kleding mee die je straks achter laat?
    Jullie hebben iig ook vandaag weer een mooie dag gehad.
    En top dat jij je maaltijd voor niets kreeg. Da's toch echt Amerikaans. Hier zou je een glaasje drinken krijgen... hooguit!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We hebben een lege koffer meegenomen (koffer in koffer gedaan). Dus we gingen met 3 heen en gaan met 4 koffers terug!
      En dat van die gratis maaltijd; ik zei tegen Maurice dat we mijn gerecht vast niet hoefden te betalen. Hij geloofde dat niet, maar in Amerika leven ze van de fooien en moeten ze dus goede service leveren!

      Verwijderen
  2. Het ziet er weer prachtig uit bij Chimneyrock, ja en dan inderdaad een heel lang stuk rijden naar Savannah. Fijn dat je je hele maaltijd voor niets hebt gekregen. Veel plezier in Savannah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeker een rit maar gaat over de highway ook weer snel. En naar de walmart ik begin altijd te juichen in de auto als wij ze tegenkomen en overal hebben ze vaak ook weer andere dingen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind de Walmart ook helemaal geweldig, dat gigantische assortiment, heerlijk!

      Verwijderen