zondag 5 augustus 2018

Pech onderweg naar New York

Om kwart voor 8 ging de wekker vanmorgen. Vandaag leveren we de auto in en gaan we naar het laatste hotel van de vakantie. Dus alles moest in de koffers gestopt worden, we konden nu niets meer los op de achterbank meenemen.

Iets over half 9 checkten we uit. Jammer dat we deze omgeving weer moeten verlaten, het is hier zo mooi en rustig! We gaan vandaag écht van het ene uiterste (platteland) naar het andere (the city that never sleeps).

Voor het ontbijt zijn we naar de Ihop in Lancaster gereden. Het is zondag vandaag en in Bird in Hand is niets open op zondag!

Weer een lekker ontbijtje op van eieren, bacon en gebakken aardappelen! Mijn mocca-coffee werd geserveerd in een soepkom!

Na het ontbijt reden we in één keer door naar 30th street station in Philadelphia waar we onze auto in moesten leveren. Rond 11.00 uur kwamen we daar aan. Nog 3 kwartier de tijd om auto in te leveren en naar de bushalte van Megabus te lopen.

Maar eerst nog even een foto gemaakt van de fijne auto. Jammer dat we hem weer in moesten leveren, we hebben er met veel plezier ongeveer 2500 mijl mee gereden.

Na de sleutels afgegeven te hebben bij de Hertz balie in het Amtrak Station zijn we naar de busstop van Megabus gelopen. Dat was nog best pittig, in de brandende zon met al die koffers. Het zweet gutste van ons af. Na een kwartiertje konden we de bus in en begonnen we aan onze reis naar NYC.

Echter na ruim een uur rijden reed de bus de vluchtstrook op. Dat is geen goed teken! En ja hoor, de buschauffeur zei dat er een probleem was met de bus, dat we op een veilige plek stonden en dat hij de bus helemaal uit zou zetten en daarna voor hulp zou gaan bellen. Al na 2 minuten zaten we weg te zweten in de bus, hopelijk ging dit niet heel lang duren.

Na een minuut of 5 startte hij de bus weer  en gelukkig deed hij het goed genoeg om naar de eerstvolgende afslag te rijden. Daar moesten we uitstappen en de koffers uit de bus halen.

Na een kwartiertje kwam er een nieuwe bus. Daar de koffers weer in (We moesten nog hard werken voor onze rit naar New York hahaha) en we konden weer verder. Deze nieuwe bus was een drama. Het leek alsof de buschauffeur steeds even de rem intrapte, zo schokkerig reed hij!

Na ruim een uur, om kwart voor 3, arriveerden we bij de busstop op 27th street. Gelukkig was ons hotel, het Hilton Fashion District, om de hoek, op 26th street dus we hoefden niet heel ver te lopen met de koffers.

Na het inchecken even bijgekomen op de kamer en toen de straten van New York in. Eerst zijn we naar het Flatiron building gelopen en daarna richting het Empire State building. Vervolgens weer terug naar het hotel aangezien het al bijna 17.00 uur was en we om 18.00 uur hadden afgesproken met de familie Van der Horst, onze overburen van thuis. We kwamen nog langs de Target waar Caro een schoolagenda heeft gekocht.

Na even opfrissen in het hotel zijn we naar de metro gelopen. Eerst voor iedereen een onbeperkte metrocard gekocht die 7 dagen geldig is en toen met lijn 1 naar Columbus Circle waar we hadden afgesproken.

We kwamen daar om tien voor 6 aan. Na een minuut of 10 zagen we aan de overkant 2 mensen heel uitbundig zwaaien, dat waren de overburen, Dante en Inge. Caro was erg blij dat ze Julia zag en ook Olaf en Thijmen waren helemaal uitgelaten!

We zijn richting Times Square gelopen op zoek naar een restaurant en hebben uiteindelijk gegeten bij Ruth's Chris Steak House. Het eten was heerlijk en we hebben het erg gezellig gehad met zijn 8en.
Na het eten nog over Times Square gelopen en rond kwart over 9 weer afscheid van elkaar genomen. Zij vliegen morgen weer naar huis.

Vervolgens zijn we naar de Swatch winkel gelopen want mijn horloge is helaas gesneuveld eerder deze vakantie. Ik wilde eigenlijk weer dezelfde kopen maar die hadden ze niet in de winkel. Online is hij wel te koop maar daar heb ik nu niets aan. Dus maar een ander horloge uitgekozen. Dit is hem geworden:

En toen vonden we het wel mooi voor vandaag. De metro weer gepakt richting hotel en op de kamer ons rustig klaar gemaakt om te gaan slapen (Eerst natuurlijk nog het blog geschreven).
Zo nog even de plannen voor morgen bespreken en dan tijd om te gaan slapen.

1. Wat een verhaal maar gelukkig goed afgelopen. Wat een toeval dat de overburen er ook waren wat is de wereld toch klein😜

2. Phoe zeg... je moet er toch niet aan denken dat je met de hitte een uur langs de weg had moeten staan en dan ook de bus niet uit kan. Gelukkig was het toch redelijk vlot opgelost.
    Mooi horloge. Da's nog eens een leuk souvenir!