vrijdag 10 augustus 2018

De laatste dag

Vanmorgen ging om 7 uur al de wekker. Snel douchen, aankleden, alles in de koffers en voor de laatste keer de deur van onze hotelkamer achter ons dichtgetrokken. Om 8.15 uur hadden we al uitgecheckt en onze koffers achtergelaten in de bagageruimte van het Hilton.

En toen de metro weer in, op weg naar Rockefeller Center.

Vanmorgen, tijdens het inpakken van de koffers, hadden we de tv aanstaan en keken we weer naar de Today show van NBC. Daar zagen we dat Jason Mraz van half 9 tot 9.00 uur zou optreden. En laat dat nu ook bij Rockefeller Center zijn! Iets over half 9 waren we er en we zijn meteen naar de NBC studio gelopen. Er stonden dranghekken dus we konden niet naar de voorkant van het podium maar we konden  Jason wel zien van de achterkant én we hoorden het natuurlijk.

We hebben even staan kijken en toen zijn we naar de ingang van Top of the Rock gelopen want we hadden kaarten voor 9.00 uur.

Het was niet druk en we konden bijna meteen de lift in. Voordat je de lift inging werd er een foto gemaakt. Het resultaat kon je dan boven bekijken (en kopen, wat we niet gedaan hebben). We moesten op een bankje zitten voor de foto voor een groene muur en het eindresultaat was dan net of je op een balk zat op grote hoogte, net zoals de wereldberoemde foto van de bouwvakkers die in de jaren 30 de wolkenkrabber hebben gebouwd.

Het uitzicht boven was echt geweldig! Het was strakblauw en helder. Aan de ene kant heb je een mooi zicht op Central Park en aan de andere kant op Empire State building en One World Tower.
We zijn denk ik ongeveer 3 kwartier boven geweest en hebben massa's foto's gemaakt.

Eenmaal weer beneden zijn we op zoek gegaan naar een bepaalde winkel die in Rockefeller Center moest zitten. Hier wilden we een cadeau kopen voor iemand thuis (Ik zeg nog niet welke winkel, het moet nog even een verrassing blijven natuurlijk!).

Nadat we dat gedaan hadden zijn we naar Times Square gelopen. We hadden nog kaartjes voor de Hop on hop off bus en we besloten de downtown route te gaan doen. We waren helaas niet de enigen die dat bedacht hadden, wat een rij stond er! Na een minuut of 20 zaten we in een bus. We hadden een leuke en erg grappige gids die veel vertelde.

Helaas moesten we bij South Ferry wisselen van bus en toen we daarna weer Uptown gingen moesten we het zonder gids doen. Natuurlijk konden we wel naar een bandje luisteren maar dat was toch minder leuk.
Bovenstaande foto is het gebouw van de VN.

Het verkeer was echt dramatisch dus de tour heeft een flinke tijd geduurd maar we hadden alle tijd. We zaten alleen wel weg te smelten bovenop die bus!

Weer aangekomen op Times Square hebben we nog een magneet gekocht en zijn we met de metro weer naar 28th street gegaan. Bij Panera Bread nog een kom soep gegeten en toen naar het hotel.
We hebben in de lobby zitten wachten op ons vervoer dat ons om half 4 op zou halen. En ondanks het megadrukke verkeer was hij er ook om half 4!

De rit naar het vliegveld duurde lang en bestond bijna alleen uit file rijden! We hadden gelukkig alle tijd want ik had eerder een sms ontvangen dat de vlucht een klein half uurtje vertraging zou hebben.
Om kwart over 5 waren we op JFK airport.  We konden onze koffers bijna meteen afgeven. De dame van British Airways was erg opmerkzaam en aardig. Ze wenste mij alvast een fijne verjaardag en feliciteerde Maurice alsnog met zijn verjaardag.

Iets over 19.00 uur konden we boarden en om kwart voor 8 gingen we de lucht in. De vlucht ging erg snel, om 6.50 uur Engelse tijd (Amerikaanse tijd 1.50 's nachts) stonden we op Londen Heathrow.

En daar zitten we nu te wachten op onze vlucht naar Brussel. Ik kan nu helaas geen foto's toevoegen van onze laatste dag, die volgen zo snel mogelijk, net zoals een afsluitende blog met een kleine terugblik op onze vakantie.

1. Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt, ik heb met veel plezier meegelezen en dan was het vaak een leuk voorproefje omdat wij er ook zouden komen. Welkom thuis!

2. Wat een fantastische reis hebben jullie gemaakt, jullie hebben echt zo ontzettend veel gedaan! Gelukkig kan je het hier allemaal nog eens teruglezen en genieten

3. Wat een heerlijke vakantie hebben jullie gehad. En wat leuk om te zien dat Caro en Olaf hier ook zo van genieten. Zij zijn duidelijk aangestoken door het Amerika-virus. Bedankt dat ik op deze manier met jullie mee mocht reizen. Ik vond het geweldig om allemaal te lezen en de foto's te bekijken. Volgend jaar gaan wij eindelijk na lange tijd zelf weer de States bezoeken. Op dit moment zijn we zelf op vakantie in de Auvergne, Frankrijk. Dus ik moest weer even wat bij lezen. Jullie zullen inmiddels wel al thuis zijn, dus welkom thuis...