donderdag 9 augustus 2018

Dino's, cookie dough and the Yankees

Gisteren reden we om 10.15 uur met de HOHO bus langs met American Museum of Natural History en we zagen een meterslange rij staan. Wij hadden het museum voor vandaag op de planning staan en waren door het zien van die mega-rij een beetje huiverig voor wat ons te wachten stond.

Dus we zijn vanmorgen maar weer vroeg op pad gegaan. Koffie en bagels mee de metro in en op weg naar het museum. 'Onze' lijn 1 was niet de metro die het dichtstbij het museum stopte (81st street) maar we hadden geen zin in overstappen en kozen er dus voor om een paar straten te lopen. We waren tenslotte ruim op tijd.

Om half 10 waren we bij het museum. Het was nog héél rustig, er stonden hooguit 15 mensen voor ons.

Maar al snel werd het drukker en om kwart voor 10 stond er alweer een hele lange rij.

Stipt om 10.00 uur konden we naar binnen. We zijn gelijk helemaal naar boven gegaan, naar de dinosaurusafdeling. Olaf vond het helemaal geweldig, al die dinoskeletten! En het was nog zo lekker rustig!

Het museum is héél groot en net een doolhof, we waren telkens de weg kwijt.

Een verdieping lager zagen we een groot beeld van Paaseiland. Dat beeld herkenden Caro en Olaf als Dum Dum uit de film Night at the museum (Dum Dum give me some gum gum) dus daar moest natuurlijk een foto van gemaakt worden! Dat was trouwens één van de weinige dingen die we herkenden uit de film.

Gaandeweg werd het drukker en drukker en er kwamen hele grote groepen met kinderen die onwijs veel lawaai maakten. Het deed soms gewoon pijn aan mijn oren, vooral ook omdat de museumgangen enorm galmden. We besloten dan ook dat we het genoeg vonden en hebben het museum verlaten.

Met de metro zijn we naar Grand Central gegaan. Daar moet je een keer geweest zijn als je in NYC bent. We hebben even rondgekeken in die immense stationshal en zijn toen buiten op zoek gegaan naar de Five Guys, daar wil Caro de hele vakantie al een keer eten.

We zaten bij Rockefeller Center en daar zit een Lego winkel en dáár wilde Olaf graag heen.
Hij heeft een set uitgekozen van Jurassic World en een magneet van het vrijheidsbeeld van Lego. Hij was weer helemaal blij.

Nu we toch bij Rockefeller Center waren zijn we meteen maar kaartjes gaan halen voor Top of the Rock morgenochtend. We zijn nog even langs de NBC studio's gelopen. We kijken hier iedere ochtend even naar de ochtendshow op tv om te kijken naar de weersverwachting en dan zie je achter de dames die het presenteren mensen staan en we vroegen ons iedere ochtend af waar dit nu was, dat weten we nu dus. Deze dames hebben trouwens een item gemaakt over het concert van Rod en stonden bij 1 nummer ook op het podium als 'achtergrondzangeressen'. Dit is trouwens ook de plek waar de Tonight Show van Jimmy Fallon wordt opgenomen.

Hierna hebben we de metro genomen naar Washington Square. Hier gingen we op zoek naar het volgende item op Caro's 'must see/must do' (of eigenlijk 'must eat') list.

Tijdens het zoeken kwamen we langs een winkel waar allemaal kleine puppies in de etalage zaten. Aan de ene kant héél schattig maar aan de andere kant natuurlijk héél zielig!

Eindelijk vonden we Washington Square, waar we natuurlijk weer een eekhoorntje hebben gezien.

Maar ook deze 'duivenman'.

En toen vonden we ook snel de juiste straat. We waren namelijk op zoek naar de Cookie Dough shop op LaGuardia Place. Dit is een winkel waar je rauw koekjesdeeg in allerlei verschillende smaken kunt kopen. Je koopt dan een bakje of hoorntje met 1 of 2 bolletjes, net zoals bij ijs. Ik gruwel ervan maar Caro wilde dit al máánden!

Hierna zijn we naar het hotel gegaan, alvast een begin maken met het inpakken van de koffers.
Rond half 6 gingen we weer naar buiten. We hadden vanavond een baseball wedstrijd op het programma staan, de New York Yankees tegen de Texas Rangers.

In een overvolle metro (héérlijk, al die bezwete lijven, blegh) reden we naar het Yankee Stadium. Op 161th street stapte iedereen uit, pal voor het stadion. Caro en Maurice hebben allebei een Yankees pet gekocht en toen snel het stadion in. We zaten bovenin, in vak 420A, en 5 minuten voor het volkslied zaten we op onze plekken.

Het spel zelf is niet héél enerverend. Maar de sfeer er omheen is wel erg leuk om mee te maken! En de Yankees wonnen met 7-3 en dat verhoogd de sfeer natuurlijk helemaal! Helemaal in stijl, Maurice, Caro en Olaf met een NYY pet en ik in een shirt met daarop de naam van de Nederlandse speler Gregorius (go Didi!) gingen we weer met de metro naar het hotel.

Het liep inmiddels al tegen 23.00 uur en Olaf viel om van de slaap. Dus snel tanden poetsen en naar bed. Maurice en ik gingen nog maar even verder met het inpakken van de koffers. Het grootste deel is nu ingepakt, alleen nog de toilettassen en nachtkleding.

Nu nog even snel de foto's in het blog en dan ga ook ik beginnen aan onze laatste nacht in New York. Aan de ene kant is de vakantie omgevlogen, maar aan de andere kant lijken sommige dingen alweer eeuwen geleden!!

1. Dan ben je nu heel blij met je eigen blog want ga het volgende week maar navertellen dan ben je echt weer veel vergeten en weet je niet waar je beginnen moet

2. Reacties
    1. Klopt Frank, dat had ik ook al ergens gelezen. Maar Caro moest en zou natuurlijk naar die in New York!